مجله اینترنتی نگار

مجله اینترنتی نگار

مجله اینترنتی نگار

مجله اینترنتی نگار

6 نکته برای رانندگی ایمن در باران

رانندگی در باران

رانندگی در باران

یادگیری رانندگی ایمن در باران بسیار مهم است. وقتی باران می بارد، جاده خیس و لغزنده می شود. حفظ کشش سخت تر است و زمان بیشتری طول می کشد تا کامل متوقف شود. اگر بیش از حد به ترمز فشار دهید یا یک چرخش تند انجام دهید می تواند باعث لغزش خودرو شما شود. با خواندن نکات و ترفندهایی در مورد نحوه کنترل ماشین خود، خود را برای آب و هوای خطرناک آماده کنید!

زمانی که باران شروع به کم کردن سرعت کنید

به محض اینکه باران شروع به باریدن کرد، مهم است که سرعت خود را کم کنید! صبر نکنید تا باران شروع به باریدن کند قبل از اینکه شروع به کند شدن کنید. اغلب زمانی که اولین قطرات باران شروع به باریدن می‌کنند و با خاک و روغن مخلوط می‌شوند که لایه‌ای چرب و شرایط رانندگی ناپایدار را تشکیل می‌دهند، جاده‌ها لغزنده‌تر هستند.

به عنوان مثال، اگر در منطقه ای رانندگی می کنید که محدودیت سرعت 50 مایل در ساعت است، شروع به کاهش سرعت کنید تا به سرعت حدود 35 مایل در ساعت برسد.

بیشتر بخوانید: نکات ایمنی برای رانندگی در باران

چراغ های جلوی خود را روشن کنید

این نه تنها تشخیص شما را در جاده برای سایر رانندگان آسان تر می کند، بلکه به شما کمک می کند تا در باران راحت تر حرکت کنید. لطفاً توجه داشته باشید که باران شدید گاهی اوقات حتی با روشن بودن چراغ‌های جلو، دید شما را به شدت مختل می‌کند.

از رانندگی با لاستیک های فرسوده خودداری کنید

شیارهای لاستیک های شما به صورت استراتژیک برای هدایت آب از سطح جاده قرار گرفته اند. اگر لاستیک‌های شما فرسوده هستند، آج کمتری وجود دارد، بنابراین کشش کمتری در دسترس است. این امر رانندگی بر روی سطوح خیس و لغزنده را به طور تصاعدی خطرناک تر می کند.

نحوه کنترل لغزش را بدانید

اگر ماشین شما شروع به لیز خوردن یا هیدروپلن (هنگام حرکت با سرعت بالا) روی سطح آب می کند، خیلی سریع رانندگی می کنید. این زمانی است که تماس لاستیک‌های شما با جاده قطع می‌شود و می‌تواند نتایج مخربی داشته باشد. اگر متوجه می‌شوید که در وسط لغزش یا به‌طور فعال در حال آب‌ساختن هستید، مهم است که آرام بمانید، پای خود را از روی پدال گاز بردارید و چرخ را نگه دارید تا با خیال راحت خودرو خود را از منطقه خطرناک خارج کنید.

از وسایل نقلیه دیگر فاصله بگیرید

هنگام رانندگی در باران فاصله خود را با سایر وسایل نقلیه حفظ کنید. فاصله ترمز باید در جاده های خیس افزایش یابد.

از آب ایستاده دوری کنید

در صورت امکان از آب ایستاده خودداری کنید. اگر به اشتباه نزدیک شوید، خودروی شما به حالت هیدروپلن می رود و ممکن است کنترل وسیله نقلیه خود را از دست بدهید. هیدروپلنینگ زمانی است که وسیله نقلیه شما به آب های عمیق تر برخورد می کند و ارتباط خود را با جاده از دست می دهد. آب ایستاده ممکن است غیرقابل تشخیص باشد، مانند گودال زیر انبوه برگها. وقتی زمین خیس است، همیشه از محیط اطراف خود آگاه باشید. این آگاهی می تواند تفاوتی در اجتناب از تصادف بزرگ باشد.

اگر به آب ایستاده برخورد کردید، از آن دور نشوید. رانندگی مستقیم در سراسر منطقه با اجتناب از شتاب بهترین روش برای اطمینان از ایمنی رانندگان است.